30.8.10

Noia: a restauración da ponte de Traba estará rematada en outubro, anuncia a Xunta

Cun orzamento de 260.000 euros, as obras de reparación e consolidación da ponte románica comezaron en xuño e durante os meses de xullo e agosto rematouse a reparación da súa cimentación. No momento actual estanse a corrixir os desplomes dos tímpanos cunha nova montaxe no seu lugar orixinal

A ponte de Traba hai uns días

A ponte de Traba en marzo de 2009

Noia, 30 de agosto de 2010.- A Dirección Xeral do Patrimonio Cultural vén de anunciar que as obras de reparación e consolidación da Ponte de Traba, en Noia, estarán rematadas na primeira quincena de outubro. Cun importe de 260.000 euros, as obras da ponte, que comezaron en xuño de 2010, tiñan como obxectivo resolver as deficiencias e danos detectados como o desplome dun dos tímpanos e greta de separación da boquiña dun arco, o mal estado doutros tímpanos e dos pretís, a oquedade na cimentación dunha pila, a deficiente pavimentación da calzada e a limpeza dos muros.

Nunha destas afeccións, na cimentación dunha das pilas detectouse unha oquedade de máis do 25% da superficie de apoio. Para a reparación desta patoloxía era necesario deixar en seco a base da pila, o cal resultaría moi dificultoso en época invernal debido ao alto nivel das augas, motivo polo que se retrasou o inicio dos traballos ata o principio do verán, época na que previsiblemente o río ten un nivel máis baixo. Dese xeito, durante os meses de xullo e agosto executouse, entre outros traballos, a ataguía necesaria para desviar as augas e poder traballar en seco na cimentación da pila, a cal está xa reparada.


Tímpanos desmontados e colocados nunha leira adxacente na actualidade

Actualmente estanse a corrixir os desplomes dos tímpanos da ponte mediante o seu desmontado e nova montaxe no seu lugar orixinal. Para evitar que estes desplomes volvan a producirse debido ao empuxe do terreo e a carga do tráfico, estase a executar entre os tímpanos da ponte un recheo confinado con xeomaias que eviten ou minimicen eses empuxes laterais. Tamén está xa executado o cosido da greta na boquiña dun dos arco, a cal se realizou con grampas de aceiro inoxidable.

Os principais traballos pendentes, unha vez rematadas estas reparacións, serían os correspondentes á pavimentación final da ponte, na que se diferenciarán a zona de tráfico peonil nos laterais, realizado en lousa, da zona de tráfico rodado con pavimento adoquinado na zona central.


Detalle dos tallamares nos que se refuxiaban os peóns cando pasaban as carruaxes

A Ponte de Traba é unha ponte románica dos séculos XIV – XV que salva o río grazas a catro arcaváns apuntados apoiados en piares. A súa fábrica é de cantería de granito, e ten un ancho de 2,85 metros. Quedan libres para uso uns 2,5 metros. Posúe dous tallamares triangulares coma refuxio para peóns, característicos das pontes de finais do medievo. Atópase na vía de comunicación entre o casco antigo e Noia e a parroquia de Barro, sobre o río Traba.

Posted via email from Certo.gl, o xornal dixital de Barbanza e Noia

No hay comentarios:

Twitter

Related Posts with Thumbnails Banner: Regale selva tropical